Black Valentine’s Friday


Cum ar suna următorul anunț: „De Valentine’s day avem o surpriză pentru voi, oferta specială: reducere 50% la sentimente. Găsiți această oferăa sub numele de Black Valentine’s Friday.” ? Sună ofertant? De fapt, asta se întâmplă în fiecare an de Valentine’s Day. În acesta zi, majoritatea omenilor de pe acest glob pământesc cumpără cadouri și își oferă sufletele pe tavă pentru că AȘA TREBUIE, doar pentru că este „ziua îndragostiților”. Le este mult mai ușor să-și arate dragostea față de persoana (ne)iubită pe 14 februarie, chiar dacă în urmatoarea zi îi va întoarce spatele, îi va da o palmă sau o va înjura: „Îmi pare rău, iubito, că ieri te-am îmbrâncit, dar azi îți dăruiesc un trandafir ca să vezi cât te iubesc”, iar mâine…mâine ți-l iau înapoi și-l arunc la gunoi, aș completa.  Sau: „Fată, mie iubitul meu mi-a dăruit un buchet cu 100 de trandafiri, ție de ce nu ți-a luat al tău nici măcar un trandafir? A uitat ca e Sfantul Valentin astăzi?”. Nu contează că cealaltă primește, în multe alte zile ale anului, flori de la iubitul/soțul ei. Dacă nu primește în acestă zi înseamnă că nu o iubește.

Nu toată lumea știe că, de fapt, Valentin a fost un preot creștin condamnat la moarte și executat pe 14 februarie, pentru că a continuat să cunune în secret cupluri, deși i-a fost interzis de către împăratul Claudiu al 2-lea. Deci nu este o zi chiar fericită. (Găsiți informații pe internet.)

Nu înteleg de ce trebuie să existe „o zi a dragostei”. De ce vrem să facem parte din turmă? De ce să facem ce fac alții? Pentru ca așa trebuie? Pentru că în direcția asta am fost manipulați și așa ne-am obișnuit? Pentru că trebuie să fim în rand cu lumea? Pentru că trebuie să le facem aprovizionarea vânătorilor de suflete? Nu. Eu consider că îți poți oferi dragostea în fiecare zi, în oricare altă zi, printr-un simplu gest, printr-un zâmbet, prin bunăvoință, prin apreciere, printr-o floare, nu neparat 100, printr-un ou de ciocolata Kinder (o sa râdeți) prin orice lucru „ieftin”, dar cu valoare sentimentală. Partenerul/a va aprecia cu siguranță dacă are simțul valorii.

Suntem prea reținuți când vine vorba de sentimente pozitive, în schimb ne este ușor să aruncăm cu pietre, cu indiferență, cu reproșuri. Vrem să avem o zi specială în care „să ne iubim”, dar auzim în fiecare zi declarații mincinoase din gura unora. Sau
poate că fiecare are felul lui de a iubi.
Mi-aș  dori să transformăm acest Black Valentine’s Friday în White Valentine’s day, everyday.

Image

Image

Image

Lasă un comentariu

Categorii